donderdag 4 september 2014

I see trees of green...........What a wonderful world.......


Tis weer voorbij die mooie zomer...........


Eigenlijk is het helemaal niet erg, de zomer voorbij. De houtkachel hebben we ook al een paar keer aangehad. Het kan al echt koud zijn 's avonds. Kaarsjes weer aan, lampjes weer aan. Knusknus.

Deze tijd van het jaar, nazomer, begin van de herfst is zo mooi en zo heerlijk. Ik ben dan ook bijna dagelijks in het bos te vinden voor een wandeling met Ludde. Soms gaan we met zijn drietjes. Maar vaak ga ik alleen met een blij hondje om me heen rennend. Regelmatig pak ik ook even de auto, zodat Ludde meteen de link leert leggen tussen "auto" en "leuk". En het gaat steeds beter. De laatste rit was naar Gällivare boodschappen doen, een hele ruk maar geen ziek hondje. Hebben we het overwonnen?





















Ik loop veel op stille plekken. Niets engs aan. Maar ik voel me soms wel bespied. Bespied door al die gekke creaturen die de natuur heeft gemaakt. Soms denk ik een vogel te zien, dan weer een rendier of een beer. Ik ben er nog niet achter of ik gewoon een gezonde fantasie heb of een ander raar trekje. In ieder geval, het is genieten. De stilte, soms in een regenbui, de geuren, de zon door de bomen, vele paddestoelen, de kleuren en een spelend blij hondje die me goed in de smiezen houdt. Soms verstop ik me, soms loop ik de andere kant op. Snel hobbelt Ludde dan al weer achter me aan of hij komt meteen zoeken. Joehoeeeeeeeeeeee, daar komt Ludde weer met zijn wapperende oortjes en blije bekkie. Soms even zittend op een steen, genietend van het uitzicht, luisterend naar de stilte terwijl Ludde speelt met een takje. Als je dit niet kan waarderen..............zachtjes zing ik mijn favoriete liedje...

          






























Ook een aantal weken geleden was het weer zover.  Geheel onverwacht ging Rianne even mee, gezellig. Een stukje rijden met Ludde en na een kilometer of 15 tuffen lopen we lekker op ons gemakje een uurtje weg. Bijna bij de auto zie ik opeens een paddestoel die ik Rianne wil aanwijzen. Ik steven er op af, door het zachte mos met de lingonbesjes en oeps...ik zwik in een gemeen verstopt kuiltje en......Krak zei de paddestoel, met een diepe zucht......allebei de beentjes hopla in de lucht.....Ja hoor, lig ik weer eens met mijn wipneus boven op de paddestoel in het zalig geurende, iets vochtige mos op mijn snuit! Uiteraard lachen, gieren en brullen, maar opstaan? Ben je mal. Het rook zo lekker, ik kon wel blijven liggen daar. Ludde meteen als een dolle bovenop me, lekker spelen joehoeeeeeeeeee. Nee Ludde, niet doen. Maar Ludde staat en draait op en over mijn hoofd, bijt zachtjes in mijn haren, Toch maar opstaan dan. Naar huis gereden en lekker een bakkie gedronken samen.




















De zwarte wijnbesstruiken hingen vol met bessen, Plukken maar en jam gemaakt! Hmmmmmm.
De eerste en laatste sperciebonen zijn inmiddels op. De sla is op. De tomaten worden groter en hopelijk krijgen ze nu kleur. Eerdaags even de kruiden plukken en drogen. Jaap is de aarbeien planten aan het verplanten en we duimen dat ze weer aanslaan. Dit jaar zat er bijna niets aan. En zo plannen we alweer voor volgend jaar.






















Op een mooie zaterdagavond komen "onze" Italianen vragen of ze de vuurplaats kunnen reserveren voor de zondag. Of we ook willen komen. Tuurlijk. Wij zorgen voor het rendiervlees, de sausjes en het nagerecht. Het is een prachtige zonnige dag en we genieten de hele middag van het weer, super lekker eten en de gezelligheid. Als voorgerecht een verse lasagne, dan heerlijke kippenkluifjes, worstjes en het rendier. En een vers gebakken cheesecake met koffie toe. De dag kon niet meer stuk.
Ze hebben nog heerlijk lang bij het vuurtje gezeten met een prachtige ondergaande zon op de achtergrond.
Grazie, uomini, per questa bella domenica!

   
   

  

 
     



Eind augustus nog even over de herfstmarkt gestruind, nadat we eerst even lekker hebben geluncht bij Viddarnas Café.  Dat hebben we onszelf even gegund.



















En zo zijn we dan bijna aan onze vakantie beland.....zin in! De laptop gaat mee om te schrijven, maar geen idee of we ergens bereik hebben. Ciaoooo - tot de volgende keer!