zaterdag 23 juni 2018

Klussen met Jaap en Olga ziet ze vliegen...
























Ja en ondertussen.............Sjefke Ludde houdt alles in de smiezen haha.

De buitenwanden staan, zwaar werk verricht met hulp van een kraanwagen en de dakspanten zitten erop. En volgende week trekken we erin...haha. Was dat maar waar.
Het weer is ons nog steeds super gezind en op een enkele druppel na of een klein nachtelijk uitje ehhhhhhh buitje, wel heel veel wind. Zoveel wind, storm meer, dat ons tentdak tussen de caravan al bijna helemaal stuk is gescheurd. Maar we redden het nog steeds.

Muggen? Ja hebben we ook! Niet te kort, maar het hoort erbij. Rookspiralen, citroenkaarsjes, een elektrisch apparaatje met een tablet, hebben we allemaal en het helpt, soms wel en soms ook ff niet. Met de stofzuiger gaan we ze te lijf want ik wil geen bloed aan de muur. Soms denk je, waar komen ze in godsnaam allemaal vandaan, maar die krengen vinden altijd wel een kiertje. Ja, we hebben een hor-deur, hor-net, hor-flappen voor de deur maar toch. We zijn het gewend maar dit jaar is het best veel. Het is nog niet zo erg als in VĂ€rmland waar we ooit hebben gewoond maar we passen ons aan.
De komende week wordt het erg onstabiel weer, meer regen voorspeld. Ik kan gelukkig met de huidige klus meer helpen dus ik ga met de schuurmachine aan de gang. Als de regen komt dan zijn er wel weer voorbereidende klussen die wel binnen gedaan kunnen worden.























Na bovenste geschreven te hebben zijn we alweer een week verder. Inmiddels heb ik een fobie; MUGGENJACHT. Hebben we beide maar ik ben degene die op jacht gaat. We slapen in de HOBBY en meestal is "Made in Germany" erg degelijk. Ik weet niet of iemand van jullie een HOBBY caravan heeft, maar waar komen toch in godsnaam al die muggen vandaan. We zijn 3 nachten wakker geweest, steeds weer stofzuigen en steeds weer vol die hut. De koelkast heeft horregaas, kachel is een gesloten systeem, zou het moeten zijn tenminste, we hebben dan een hordeur. Oke  ze zitten om je heen als je naar binnen komt maar toch. GEK wordt je ervan. Ik stofzuig me ongans. Echt hoor, ik ben rustig een uur, soms 2, aan het stofzuigen, uit de gordijntjes en alles waar ze kunnen zitten, je draait je om en GVD...potverdepotver. Zitten ze er weer. Nu hebben we mazzel, het weer is wat koeler en ik houd de deur dicht nadat ik de muggen weer eens verjaagd heb, dakluik met gaas open en 1 raampje. Onze Sprite is gelukkig minder aantrekkelijk voor die krengen. Stofzuigen, kaarsjes aan etc en ze komen niet echt in grote getale binnen. Daar koken we, eten we, mijn kantoor, redelijk rustig met die zoemers om je kop. Tussendoor toch wat regen maar al met al valt het nog mee. Ludde zijn koppie zit steeds vol, die smeren we in met het teerrommeltje, creme en dat bevalt meneer niet natuurlijk. Maar het houdt wel zijn kop en ogen een beetje mugvrij. Het zeil tusen de caravans is inmiddels vervangen door 2 luifels want de storm gaf toch wel zulke harde rukken dat we echt even dachten, daar gaat de luifel. De luifels nu zijn van dik katoen en een stuk steviger. En zo rooien we het nog steeds.

Ik heb lekker veel voor mijn eigen bedrijf kunnen doen, achter de pc, zelfs nog activiteiten verkocht en de eerste boekingen voor de winter zijn binnen. Erg leuk en fijn uiteraard. Nu zelf nog even 2 nieuwe toertjes erop zetten en kijken wat dat gaat brengen.

Morgen gaat, voor ons, bouwfase 3 in! Ben benieuwd hoe lang die gaat duren.......

Hier is weer de film met happy music van de laatste weken!



De link naar ons eigen kanaal voor alle filmpjes is; 
https://www.youtube.com/channel/UClieOzvSNuJT9X6K-zDqxrg?view_as=subscriber
Allemaal even aanmelden daar he!

Groetjes van ons!!!










Geen opmerkingen: