zondag 17 mei 2015

Zondagsrijders.....

En, heb je wat gezien, vraagt Jaap als ik thuis kom na 50 km rijden en 4 uur later?
Jaap doelt op elanden of ander groot wild. Nee niet echt, zeg ik.

Maar, eigenlijk zie ik op die weg die ik al zo vaak heb gereden altijd wel iets.
Het valt me bijvoorbeeld op hoeveel afval er langs de wegen ligt. Ik vind dat echt zo erg.
Het valt me op hoe de natuur verkracht wordt door het bomen omhakken met grote machines die diepe sporen achter laten.
Het valt me op dat na het grasmaaien ook met een grote machine de bomen en struiken er zo uit zien...

















Ik zie dan wel geen eland vandaag, ik zie wel de schoonheid van de natuur die uit zijn winterslaap ontwaakt. Nog grauw van kleur met hier en daar groene lingon struiken, maar toch. Het water staat erg hoog, maar als de warmte eenmaal doorzet zal dat ook snel zakken en verdampen.

















Zand en greffelwegen hebben aardig te lijden door de nattigheid. Gelukkig is er altijd wel iemand die zorgt dat men niet in een gat dondert...


















Plotseling toch een groepje rendieren. Er rijden ook wat zondagsrijders achter me, gelukkig blijven zij ook staan en kijken naar de grazende dieren.




Op het laatste stuk valt mijn oog nog op een hoen langs de weg in de greppel. Met gierende banden ga ik achteruit, fototoestel in de aanslag. Helaas. De vogel is gevlogen.


















Geen opmerkingen: