vrijdag 14 februari 2014

ME time....

Vrijdag 14 februari.

Een week is weer bijna voorbij. De meeste gasten zijn naar huis, anderen blijven nog of komen vanaf morgen weer aan. Ontelbare wasmachines gedraaid. Voor een kleine 30 personen beddengoed, handdoeken.
Lakens, dekbedhoezen, slopen. Het ging lekker, totdat gisteren de wasmachine het begaf.
De laatste wassen liggen nu nog te wachten. Maar er is een nieuwe besteld en als alles meezit kunnen we woensdag weer verder wassen.

Afgelopen dinsdag hebben Hanz zijn ouders nog een hondensledetocht gemaakt. Er wordt flink geknuffeld met de hondjes. Uiteraard nog wat leuke foto´s gemaakt. Vanmorgen ging hun wekker om 0200 uur en om 0230 uur ging het richting vliegveld. De vakantie zit er weer op.







Eerder deze week hadden we heel plotseling te maken met een verstopte, bevroren riolering nabij de kaasmakerij. Een wagen met een speciaal stoomapparaat kwam er aan te pas, maar helaas. Hij kwam er niet goed genoeg bij. Vanaf een andere plek geprobeerd, waar eerst wat weggegraven-geschept  moest worden. Ook makkelijk in bevroren grond scheppen, dus niet. Lukte ook niet. Uiteindelijk moest er een graafmachine aan te pas komen om de net in de zomer  aangelegde oprijbaan bij de kaasmakerij weg te graven. Puin als
basis en grote stenen, alles moest weg. Een klein drama toch wel. Het water en troep kwam in de kaasmakerij omhoog. Afijn, na een dag werk met de grote machines konden Jaap en Hanz de boel weer repareren en alles doet het weer. Super grote schoonmaak in de kaasmakerij gedaan en maandag draait de boel weer. Pfffffffff.


Vandaag kon ik mijn bed niet uitkomen. Om 0800 uur ging de telefoon van Jaap. Die kon gaan sneeuwschuiven. Ik heb nog lekker in mijn bed gelegen, beetje doezelend, tot om 0900 uur mijn telefoon ging. Heb heerlijk de hele ochtend beetje gelezen, lekker rustig muziekje op de achtergrond.
Ondertussen dwarrelen de sneeuwvlokjes weer naar beneden. Ik ga lekker even met Gijs naar buiten en dan lekker dagje bank hangen met stapel Libelles. Genietend van een grote bos tulpen, kaarsjes aan. Puur even ME time vandaag. Das ook verdomde lekker!

















Geen opmerkingen: