dinsdag 29 april 2014

Zomaar een week

 
Vannacht word ik even wakker van Ludde. Ik roep zachtjes stil maar en verdomd, hij gaat weer slapen. 08.00 uur hoorde ik weer zachte geluidjes. Knap gedaan mannetje, vanaf 23.00 uur. Langzaam komen we weer terug in het gareel. De laatste weken waren wel vermoeiend door die gebroken nachten. Maar Ludde went aan onze routines en wij wennen aan zijn routines. Ludde kruipt ' s morgens na het ontbijt nog even lekker op de bank naast ons. Mag niet tijdens het eten! Maar als we ons 2e bakkie doen mag hij erbij. Wij ieder een tijdschrift, lekker ontspannen. Net een plaatje uit de Libelle denk ik, terwijl ik tevreden in mijn Libelle zit te lezen, met de beentjes op de bank en Ludde naast me of half op schoot. En, buiten huilt de wind om het huis, maar de kachel staat te snorren op 2......Gezellig gewoon. Sneeuwvlokjes komen naar beneden, het is echt guur. De lente heeft even pauze genomen.


Van de week zijn we 2 keer naar Luleå geweest. De eerste keer hadden we veel boodschappen te doen en Ludde moest mee. Nu is autorijden nog niet zijn favoriete bezigheid omdat Ludde toch nog een beetje misselijk wordt. Daarom mag hij nog steeds op de achterbank. Op de heenweg is hij onrustig en moet hij toch weer een keer spugen. Maar op de terugweg gaat het goed. Gezellig en tevreden kluift hij op zijn botje, doet een tukkie en als hij iets moet doen geeft hij dat netjes aan. Hij zit letterlijk op de bank heen en weer te wippen. Auto aan de kant, want deze baasjes snappen hem! Afijn, na een dagje shoppen keren we weer terug en dan maken we een noodstop. Op een veld zit het vol met zwanen, ganzen, kraanvogels. Geweldig. Snel met de mobiel een paar fotos gemaakt. We blijven nog even kijken naar de opvliegende vogels. Puur genieten weer. Wel blij als we eenmaal thuis zijn want het is toch wel vermoeiend. 180 km enkele reis, shoppen en dan weer terug.
 

 
Omdat we ook nog een leuk bankje voor een stuga hadden gevonden moesten we toch nog een keer die kant op, nu met een aanhanger. Hanz moesten we ook even ergens afzetten, dus met zijn allen vroeg onderweg. Gijs in de achterklep, ik met Ludde op de achterbank en de beide heren voorin.
Koffie mee voor onderweg en prachtig weer, zonnetje erbij. Nog een laptop gekocht want mijn oude pc was gecrasht. Nu ben ik dus aan het oefenen met Windows 8.1, maar de oudjes doen het nog best.
 
We hebben lekker veel buiten kunnen zitten de afgelopen weken, de eerste kleur zit er weer op.
Niets bijzonders dus deze week maar... dat op zich is al bijzonder.