zaterdag 5 april 2014

Niets bijzonders of toch....






              



April doet wat hij wil..........Overdag kan het rond de plus 5 zijn, is het 's nachts opeens weer -13. Best frisjes dus. Het is rustig nu tot aan Pasen. Niet goed voor de kassa, maar voor ons wel even fijn om alle tijd aan Ludde te kunnen besteden. Daarnaast maken we meteen gebruik om extra klusjes te doen in de stuga's. Ramen lappen, gordijnen nakijken, brandalarm testen. Dat soort dingen. En Ludde hobbelt of danst dan achter ons aan. Zijn wereldje wordt steeds iets groter.

Ludde is geen bench hond. Dat wil zeggen, als hij heel moe wordt leggen we hem erin en dan blijft hij wel liggen maar hij vindt het niet echt leuk. Soms moet hij er even in omdat wij even ergens bezig zijn. Aangezien Ludde nog niet zindelijk is is de bench dan een uitkomst. Van de week had meneertje een dag met energie voor 1000 geloof ik. De hele dag spelen, zowel met Gijs als alleen. Je zou denken, hmmmmmm ff lekker pitten nu. Dus in de bench gelegd en ik aan de klusjes. Hij heeft een uur zitten blaffen. Ik stond na mijn klusjes klaar om naar binnen te gaan, maar ik wacht dan tot hij een 2 minuten stil is. Dan is Ludde braaf.
Elke keer als ik dacht NU kan ik naar binnen begon hij weer. Het was fris dus ik ben naar binnen geslopen en in de badkamer gaan staan. Al met al kon ik wachten tot ik een ons woog. Dus toen hij dan even 2 tellen stil was, ben ik naar binnen gegaan. En denk maar niet dat hij moe was. Eenmaal buiten geplast ging meneer weer vrolijk verder met spelen en gek doen. Die dag was Ludde een echte stuiterbal.
Maar de dagen erna is hij weer gewoon Ludde. Spelend, lief, zonder probleem in de bench en lekker slapies doen tussendoor. We hebben veel lol met hem. Het is een scheetje.
Ook Gijs vindt Ludde wel lief. Maar zachtjes spelen ho maar. Gijs moet het aardig ontzien af en toe. Hele plukken haar uit Gijs zijn staart hangen soms in Luddes bekje. Holderdebolder over elkaar heen, maar ze spelen lief. Ik blijf het eng vinden met die grote bek van Gijs om zijn kleine nekje. Het aangezicht van 2 doodgebeten kittens bij Brattbacken jaren geleden staat nog op mijn netvlies gegrift. Maar goed.

Verder deze week, een concertbezoek.
Norrbottens Kammerorkester gaf een concert in Jokkmokk Folkets Hus. Entré prijs SEK 90. Kun je nog eens voor weg zou ik zeggen. Inclusief fika, dus koffie met iets erbij.
Even snel Rianne gevraagd of ze mee wilde en later haakte ook Hanz die avond aan. Rianne kwam in haar winterbroek en winterschoenen.  Tis glad overal dus je gaat met je winterschoenen en vaak spikes op pad. Ik had geen zin in hakken die avond maar Rianne begon zich spontaan te verkleden. Dus in de auto ging de broek uit, daar kwam een zwart jurkje onder vandaan. Schoenen uit en hoge hakken aan. Stom had ik even een foto van moeten maken! Maar ze zag er prachtig uit. Ze kon zich zo tussen de concertdames verschansen. Eenmaal op het podium had ze wel door de mand gevallen...........

Als extra gaste vanavond Danielle Ganeva op een marimba. Het orkest bestaat uit een 30 tal muzikanten. Nu bestond het orkest vooral uit strijkinstrumenten. De marinba is zo groot dat ze tussendoor de opzet op het podium even moesten veranderen. Dat kwam wel een beetje komisch over. Alle muzikanten stonden achter aan de wand terwijl de toneelmeester de opzet aan het wijzigen was. Het podium was net iets te klein om het makkelijk te maken.
Maar het resultaat mocht er zijn. Wat een klanken en wat een enorme discipline hebben deze mensen. Niet de makkelijkste muziek, maar erg mooi. Jammer dat er maar zo weinig publiek was. Klassieke muziek is niet voor iedereen weggelegd. Voor mijzelf ook de eerste keer maar absoluut voor herhaling vatbaar.























Op de camping hebben we momenteel veel bijzondere gasten.
Ze hebben 4 poten, zijn behoorlijk gegroeid in de laatste maanden en scharrelen over de hele camping. Ze gluren een beetje naar ons. Ze scharrelen tussen de huisjes, tot bijna aan de keukendeur.
Maar we heten ze als altijd, van harte welkom. Altijd leuk!



Vrijdag 4 april hadden we een jarige job. Dus tijd voor een verrassing. Na het concert 's avonds nog een kado naar beneden gesjort en versierd. Een nieuw jaar, een nieuw begin! Dus de hoogste tijd voor een toost! Met zijn drietjes 's morgens aan de koffie met taart, en 's middags lekker een borrel met toostje. De honden vermaken zich wel ondertussen.